Toimintasuunnitelma

TOIMINTASUUNNITELMA VUODELLE 2024
 KOKEMÄEN SENIORIT RY

YLEISTÄ

Yhdistyksemme tarkoituksena on monipuolisen ja antoisan senioritoiminnan toteuttaminen. Toimimme avoimesti ja houkuttelevasti me-henkeä parantaen, vähennämme yksinäisyyttä, pyrimme opettelemaan netin käyttöä, olemme mukana edunvalvontatyössä.

Vuoden 2024 teemana on ”Elämäniloa ja voimaa”.

JÄRJESTÖTOIMINTAA

Sääntömääräiset yhdistyksen kevät- ja syyskokoukset pidetään vuosittain viimeistään maalis- ja lokakuun puoliväliin mennessä. Hallituksen kokoukset ovat yleensä tuntia ennen päiväkerhon alkamista ja tarvittaessa muulloinkin. Osallistumme ja edustamme yhdistystämme piirin kokouksissa. Järjestökoulutukseen osallistumme piiri- tai liittotasolla. Vuonna 2024 järjestetään tarpeen mukaan viestintä-, nettisivu- ja rekisterikoulutusta. Myös muistikerhovastaavien tapaamisiin otamme osaa. Eläkeliittojen etujärjestö EETU ry toimii valtakunnallisesti eläkeläisten edunvalvonta-asioissa. Kokemäen vanhusneuvostossa meillä on edustajana Kirsti Kylä-Setälä.

TOIMINTAA

Jäsentapaamiset pidetään Henrikinhovissa kuukauden toisena keskiviikkona klo 14. Ohjelmassa on kahvittelun, laulun ja yhdessäolon ohella aina jokin teema tai vierailija.

Kuntosalivuorot ovat maanantaisin klo 10 ja 11 Fysio-Palmulla.

Muistelukerho kokoontuu SPR:llä kuukauden ensimmäinen keskiviikko klo 14.

Samassa paikassa pidetään kirjallisuuspiiri kuukauden neljäs keskiviikko klo 14.

Toukokuussa vietetään ulkoilupäivää.

Teatterimatkalle lähdetään keväin syksyin, perinteinen kesäretki toteutuu mielenkiintoisiin lähiseudun kohteisiin tutustuen. Nämä toteutetaan tarvittaessa naapuriyhdistyksen kanssa riittävän osanottajamäärän saamiseksi.

Vuoden kierto huipentuu joulujuhlaan hyvästä ruoasta ja yhdessäolosta nauttien, laulaen ja ohjelmia seuraten.

Pyrimme kutsumaan uusia jäseniä mukaan yhdistyksen toimintaan. Tällä hetkellä jäsenmäärä on 74.

Piirin järjestämä hengellinen, perinne- ja ulkoilupäivä kuuluvat ohjelmistoon, samoin kuin kevät- ja syyskokouskin.

Vanhusten viikolla lokakuussa osallistumme oman paikkakunnan ohjelmaan.

TIEDOTUS

Ilmoituslehtemme on torstaisin ilmestyvä Sydän-Satakunta.

Kevät- ja syyskauden alkaessa jäsenet saavat ohjelman sähköpostilla tai monisteena.

Vuoden mittaan pyritään ajankohtaisista asioista ja muutoksista informoiman välittömästi sähköpostilla. Omat nettisivut ovat pysyvästi käytössä, osoite on kokemaki.senioriyhdistys.fi

Facebook-sivuilla on tietoisku lähimpään tapahtumaan.

TALOUDELLINEN TOIMINTA

Pääasiallinen varainhankinta muodostuu jäsenmaksuista, päiväkerhon kahvituksesta, arvoista ja mahdollisista lahjoituksista.

Kaupungilta olemme saaneet anomuksesta toiminta-avustusta 250 euroa vuonna 2023, anomme toiminta-avustusta myös vuonna 2024.

Satakunnan piiriltä yhdistykset ovat vuosittain saaneet anomaansa kohteeseen 100 euroa.

Jäsenmaksu on 25 euroa.